2016. június 5., vasárnap

Sámli felújítás

A leendő lakba készült, a vidékies hangulathoz tökéletesen passzol majd. :)

A sámli a kamrában volt az elmúlt pár évtizedben, így kezelésbe vettem, hogy megmentsem őt:


A hideg zsíroldós módszert használtam: a hideg zsíroldót rá kell fújni, hagyni kell hatni pár percig, majd ronggyal és/vagy körömkefével dörzsölni, öblíteni, ismételni amíg a többsége le nem jön. Én háromszor mentem át rajta, mire úgy ítéltem meg, többet nem tudok leszedni róla. (Ez a módszer nem minden festéktípusra jó, nekem most szerencsém volt.)


Azért maradt rajta hiba bőven:

Jöhetett a csiszolás, kézzel.


Szinte tökéletes, bár a zöldes árnyalat sajnos itt-ott megmaradt:

Bekentem méhviasszal, és ezzel kész is lettem volna, de nem tetszett. A méhviaszt beszívta, túl világos maradt száradás után a színe, amit bezavart a zöldes árnyalat a peremeknél. Pár hétig így pihent, de nem tetszett....

...végül döntöttem, és két réteg vizes bázisú vékonylazúrral kentem be, ami még Prézli kutyaágyának készítésekor maradt meg, és ezzel készen is lettem:


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...