2017. december 25., hétfő

Fotók utómunkái

Egy korábbi bejegyzéshez érkezett megjegyzések adták meg a  végső löketet ahhoz, hogy összefoglaljam nektek, én hogy készítem el a fotóimat, elsősorban az ékszerfotókat.

Azért szentelek ennek a témának egy egész bejegyzést, mert tudom, hogy a fotók minősége nagyon fontos egy blog értékelése során, mi blogolók szeretnénk, ha az általunk alkotott termékek a lehető legjobb színükben tündökölnének az olvasók felé.
Az én képeim sem profik, ezt szeretném leszögezni, de miután az internetről ingyen letölthető Photoscape programot megtanultam használni, nagyon sokat tudok javítani 1-1 kép minőségén.

A bejegyzést kezdőknek szánom, akik bajlódnak azzal, hogy hogyan tudjanak elfogadható minőségű képet készíteni, remélem segítségetekre lesz a bejegyzés.


Általánosságban:

A gépem típusa: Fuji Finepix S
Automata módban fotózok, kis dolgok fotózása során makro vagy supermakro használatával
Használt  program az utómunkákhoz: Photoscape


Általános tapasztalataim:
1., Szabadtéren fotózzunk. Ha borús az idő, akkor is inkább kint, és nem bent. Nekem az a tapasztalatom, ha nincs elég fény, kint akkor is élesek lesznek a képek (igaz sötétek, de ez utólag korrigálható), bent viszont nem csak sötétek, de homályosak is, és ezért még utómunkával sem lehet  igazán jó képet kihozni.
2.,  Nekem a fehér háttér vált be a legjobban, ékszerfotózásnál ez sima műszaki rajzlap vagy fénymásolópapír, de gyakran fotózok természetesen anyagokon (falapon) is.

Akkor lássuk egy példát:
Angyalkákat fotóztam karácsony előtt nagyon borús időben.
Kivittem egy széket  teraszra, rátettem 3 db fehér másolópapírt (1 réteg kevés, átüt), majd rátettem az angyalkákat.



Ezután kiválasztottam 3 angyalkát, amit nagyon nehéz szépen fotózni, mert testük üveg, szárnyuk fém,a  fejük műanyag. Ezen mutatom be, mit tudtam kihozni belőle. Ilyen volt az eredeti kép. Ezen még semmit nem módosítottam, pusztán a  méretét csökkentettem le, ezt mindig megteszem, könnyebb vele dolgozni, és felesleges is nagy méretű képek feltöltése a blogra. Én a Méretezés menüpontnál mindig "a hosszabb oldal legyen 6oo px"-t választom. Tehát ilyen lett a nyers kép, éles, de sötét.



A fényerő-szín menüre kattintva (nem a kis nyilat kell lenyitni, hanem a menüre kattintani) az alábbi jelenik meg:




Az esetek többségében elég, ha csak a fényerőt növelem, de azt szinte 100%-ig.
Itt most 71%-ra emeltem a fényerőt  és 5%-ot mélyítettem a képen. Ezúttal kontrasztból is kapott 10 egységnyit. Érdemes játszadozni a csúszkákkal.



Következő lépésként rákerült a blog neve. Az objektum menüben a T-re kattintva be tudjátok írni  szöveget, ami szeretnétek, hogy rákerüljön.


És általában ici-picit, 1 vagy 2 egységnyit élesítek is a képeimen, itt most 2 egységnyit:


Ilyen lett:


Van, hogy jobban tetszik, ha kicsit hamvasítok a képen, mutatom milyen. A hamvasítás menüpont mellett a nyilat lenyitva a gyenge, közepes és erős közül én most a gyengét választottam, ha nem a nyilat nyitjuk le a hamvasítás menüpontnál, hanem csak rákattintunk, akkor egyedi értékeket állíthatunk be a csuszkákkal.


nekem így már pont tökéletes



De van hogy homályosítás helyett valamelyik filmeffekt filtert választom, itt most a  Povia mellett döntöttem, de igazán egyik filmeffekttel sem tetszett.


túl kemény lett a kép

Remélem tetszett  bejegyzés, ha kérdésetek van, írjátok meg bátran. :) Sok sikert a fotók szerkesztéséhez.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...